środa, 28 grudnia 2011

Dokumenty google

Nowy rok nadchodzi - czas na zmiany!! Postanowiłam więc pójść za ciosem i wprowadzić do naszych lekcji na stałe nowe narzędzie - dokumenty google. W ten sposób będzie można pisać na lekcji w pliku Word, który będzie widoczny przez obie strony : ucznia i nauczyciela. Obie strony będą go mogły również jednocześnie edytować, czyli w nim pisać, nanosić poprawki, etc.


Dokument Word jest wysyłany do ucznia za pomocą linka. Uczeń go otwiera, edytuje na spółkę z nauczycielem, a następnie zapisuje.

Dokument można zapisywać na dwa sposoby :

Sposób nr 1 : bezpośrednio na dysku komputera

Sposób nr 2 : automatycznie na koncie google, które może być konsultowane z dowolnego komputera


Jak założyć konto google :
- wchodzimy na stronę www.google.pl
- na czarnym pasku u góry wybieramy zakładkę "więcej", następnie "dokumenty"
- pokazuje nam się strona do logowania, na której w lewym górnym rogu wybieramy opcję "utwórz nowe konto google"
- zakładamy konto za pomocą dowolnego adresu e-mail i gotowe
- aby przejść do dokumentów, wracamy na główną stronę google, wybieramy zakładkę "więcej", następnie "dokumenty"

Jeśli macie chwilę czasu, załóżcie proszę to konto. Usprawni nam to wszystkim pracę.

Jak udostępniać dokumenty:
- otwieramy konto google
- klikamy na "create" (czerwony duży guzik po lewej stronie)
- wybieramy "dokument" => pojawia się dokument, w którym możemy pisać
- klikamy "share" (niebieski duży guzik w prawym górnym rogu)
- otwiera się okno, w którym musimy zmienić ustawienia dostępności pliku
- klikamy  na "change" przy ikonce z kłódką  i zmieniamy opcję "private" na "public on web"
- poniżej pojawi nam się nowa funkcja "can view" => zmieniamy na "can edit" i zatwierdzamy zielonym guzikiem "save"
- kopiujemy link (prawy przycisk myszką => kopiuj), wklejamy do wiadomości e-mail lub na skype'ie i wysyłamy do wybranej osoby 
- na koniec klikamy niebieski guzik "done"

 

6 komentarzy:

  1. Justyno, ratunku!zaczynam moja przygodę z nauczaniem przez skype. Testuje właśnie otwieranie dokumentów przez konto google. Wszystko super, tylko,ze osoba, której wysłałam dokument ,widzi poprawki przeze mnie napisane, ja natomiast nie widzę, co ona pisze, czy to normalne? ja zrozumiałam,ze obie strony mogą to robić.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm... normalnie obie strony widzą zmiany wprowadzane w tekście; czasami z powodu słabego Internetu mogą być opóźnienia; ja coś piszę i widzę to u siebie na ekranie od razu, a uczeń dopiero po kilku sekundach; czasami trzeba odświeżyć plik i nawet wysłać jeszcze raz link; na szczęście mam dość dobre połączenie i zdarza mi się to baardzo rzadko... daj znać, czy Twój problem przypomina to, co opisałam i czy udało Ci się jakoś z tego wybrnąć. PS. widziałam właśnie Twój nowy blog, dodaje do ulubionych :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Dzięki, jak widzisz, ze wszystkim jestem na etapie raczkowania:)jeśli chodzi o dokumenty google, udało mi się dojść do tego,że działa , kiedy udostępniłam koleżance , która też ma takie konto. Tyle ,że powinno chyba działać też poprzez wklejenie linku na skype, kiedy dokument jest "publiczny". Sama nie wiem.Mam nadzieje,że się na dzień dobry nie skompromituję. W ostateczności wyślę zwykły dokument, poproszę o uzupełnienie i odesłanie do sprawdzenia.dzięki za pomoc!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak. Większość moich uczniów nie ma konta. Może coś w ustawieniach jest nie tak. Ustawiłaś, że każdy może edytować? Bo automatyczne ustawienia pozwalają tylko nad podgląd.

      Usuń
  3. Bardzo dobry pomysł, żeby stworzyć plik dostępny dla ucznia, jak również nauczyciela. To jest dobra metoda żeby zaangażować uczniów. Jakby nie patrzeć, to dość nowoczesny sposób nauczania, zdecydowanie ciekawszy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń