poniedziałek, 12 listopada 2012

DELF B1

Asia pyta o książki, które pomogłyby jej przygotować się do egzaminu DELF B1 i które nie składałyby się z samych testów.

Specjalistką od Delfa niestety nie jestem, więc liczę na Was drodzy czytelnicy :) 

Z mojej strony mogę polecić podręcznik "Alter ego 3" poziom B1.  Jest on napisany właśnie pod egzamin DELF. Składa się z 9 dossier o różnej tematyce (ekologia, sądownictwo, konsumpcja, etc.).
Każde dossier poświęcone jest osobnej formie wypowiedzi, np. jak prawić komplementy, jak napisać reklamację, list motywacyjny, artykuł prasowy, etc.). Dużo ciekawego i przydatnego słownictwa. Na końcu każdego dossier znajduje się bilans przypominający egzamin DELF : wypowiedź pisemna na zadany temat, rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstu pisanego. 

Można również sięgnąć po serię wydawnictwa CLE INTERNAIONAL, którą przedstawiam poniżej.

Expression orale niveau 2 + CD audio, Michèle Barféty, "Expression orale 2" poziom B1. Dokładny opis TUTAJ.










Expression écrite niveau 3, , Reine Mimran "Expression ecrite 3" poziom B1, B1+. Dokładny opis TUTAJ








Compréhension orale niveau 2 + CD audio, Michèle Barféty, Patricia Beaujouin 
 "Comprehension orale 2" poziom B1. Dokładny opis TUTAJ










Comprehension ecrite 3 B1/B1+, "Comprehension ecrite 3" poziom B1, B1 +. Dokładny opis TUTAJ.











Więcej informacji na stronie księgarni francuskiej EDUCATOR (prowadzą również sprzedaż wysyłkową). Można tam zadzwonić i wszystkiego się dopytać. Pracują tam bardzo kompetentni i sympatyczni ludzie.

5 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Justyno, czy słyszałaś może o takim sposobie nauki? http://www.francaisauthentique.com/
    Metoda polegająca głównie na słuchaniu. I właśnie tego mi ostatnio brakuje i z tym mam kłopot - studiuję na ukknjf i nasza Madame każe nam słuchać najlepiej jakiś wiadomości rfi, tv5 monde- a ja tego po prostu nie znoszę. Nie wiem już czego słuchać. Jak mam się uczyć słuchając informacji skoro tego nie lubię i nie mogę się skupić... Proszę o radę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku odsyłam do postu "Osłuchać się z francuskim" http://francuski-przez-skype.blogspot.fr/2012/10/programy-telewizyjne-nauka.htm

      Proszę zajrzeć do komentarzy. Znajdują się tam ciekawe propozycje, szczególnie ta Grzegorza.

      Kolejny post o tej tematyce w przygotowaniu :)

      Usuń
  3. Blog obserwuje od jakiegoś czasu, ale dopiero w zeszły weekend nadrobiłam zaległości i przeczytałam wszystko od początku :)
    Dowiedziałam się wielu ciekawostek o Francuzach i ich tradycjach, poznałam kilka nowych sposobów nauki j.fr i ogólnie znalazłam wiele przydatnych informacji. Merci beaucoup :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moje wypociny do czegoś się przydają. Ja też obserwuję Twój blog i tęsknie za słońcem...

      Usuń