sobota, 1 czerwca 2013

Jak się robi dzieci po francusku

Dziś Dzień Dziecka 👶 Dlatego postanowiłam przypomnieć Wam, skąd się biorą dzieci😛 W tym celu posłużę się zabawną i lekko zbereźną pomocą naukową 😱


Commant on fé les bébés? (pl. Jak się robi dzieci?) to krótka, zabawna i lekko niecenzuralna historyjka, która wprowadzi Was w tajniki relacji damsko-męskich 😍 Możecie ją ściągnąć TUTAJ. Ostrzegam! Jest trochę golizny, więc wchodzicie na własne ryzyko! 😜 Osoby, które nie ukończyły 18 roku życia, proszone są o zapytanie rodziców o zgodę 😝😝

Tekst historyjki został zapisany w sposób dość "oryginalny" - niektóre słowa są zapisane fonetycznie, inne z błędami ortograficznymi. Oto moje wyzwanie dla Was : spróbujcie wyłapać owe błędy i je poprawić. Myślę, że może być to bardzo rozwijające ćwiczenie. Sprawdzicie swoją spostrzegawczość oraz znajomość francuskiej ortografii. Tekst jest również skarbnicą ciekawych potocznych słówek.

A propos. Francuzi nie obchodzą Dnia Dziecka. Quel dommage! 

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam Twojego bloga! :)
    Jeśli masz czas, zapraszam do nas:
    https://zmianaplanow.wordpress.com/
    Piszemy o naszych przygodach we Francji, a zwłaszcza na Lazurowym.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda,że obrazki takie trochę małe,bo czcionka trudna do czytania normalnie a co dopiero tak mała,ale i tak post bardzo mi się podoba ;)

    Mam pytanie, chyba nie na temat.
    Libertyn - jak to będzie po francusku i co oznacza ? Ktoś mi mówił,że jest to obraźliwe i oznacza człowieka niemoralnego, uzależnionego od seksu grupowego. Czy to prawda ? Jakie są inne znaczenia tego słowa? ( oprócz 'wolnomyśliciela') Bardzo mi na tym zależy, mogłaby Pani popytać Francuzów ? Chyba,że Pani wie :))
    Z góry serdecznie dziękuję (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zwróciłam uwagi, że obraz się zamazuje :( Wystarczy jednak ściągnąć plik PDF na komputer i wszystko staje się na nowo czytelne :) File -> Download

      Usuń
    2. Jeśli chodzi o słowo libertin / libertine to faktycznie oznacza osobę prowadzącą rozwiązły tryb życia, który często kojarzony jest z seksem grupowym lub swingowaniem :)

      Usuń
  3. Za sprawą twojego bloga odkrywam wiele błędów które robiłam przy nauce i nauczyłam się wiele ciekawych słówek i zwrotów;))) Będę stała bywalczynią;)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam nową Czytelniczkę i cieszę się, że blog przydaje się w nauce :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  4. No baardzo pouczające... :)) Samo życie ;) Merci <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, że u mnie się wyświetla brak dostępu ��

    OdpowiedzUsuń
  6. :) ten rysunek mnie rozbawił

    OdpowiedzUsuń