piątek, 2 sierpnia 2013

Seriale edukacyjne

Wakacje wakacjami, ale mam nadzieję, że nie zaniedbujecie języka francuskiego, hein? Może macie nawet więcej czasu na naukę i skusicie się na oglądanie seriali edukacyjnych przygotowanych specjalnie z myślą o osobach uczących się języka francuskiego? Dzięki nim osłuchacie się z językiem oraz wzbogacicie Wasze słownictwo. N'hésitez pas! Passez à l'action! :)





- French in Action : znalazłam go na blogu Uzależnienie od francuszczyzny; jego autorka dokładnie opisała na czym polega ten "kurs w odcinkach", więc odsyłam Was bezpośrednio do jej bloga, do wpisu French in action - zanurz się we francuskim; cały serial dostępny TUTAJ




- Extr@ French : serial ten odkryłam dopiero w tym tygodniu dzięki mojemu nowemu uczniowi; serial opowiada o perypetiach grupy przyjaciół (3 Francuzów i 1 Amerykanin); jest to serial komediowy, więc na pewno będziecie się przy nim dobrze bawić; osadzony jest również w bardziej współczesnych realiach niż French in Action; szukajcie go na Youtube'ie, np TUTAJ; każdy odcinek trwa około 25 minut; przy okazji powtórzycie również angielski.



Zalety seriali edukacyjnych :
- dialogi napisane specjalnie z myślą o osobach uczących się języka obcego; świetnie współgrają z obrazem, więc znaczenia słów można często domyślić się z kontekstu; kluczowe informacje są wielokrotnie powtarzane a ich zapis pojawia się na ekranie,
- dialogi odzwierciedlają język jakim Francuzi posługują się na co dzień,
- poziom trudności zwiększa się z odcinka na odcinek,
- aktorzy bardzo wyraźnie wypowiadają swoje kwestie.

Czy ktoś z Was zna już te seriale? 
Co o nich myślicie?
Może znacie podobne?

Tematy pokrewne :

8 komentarzy:

  1. Znam t'en ostatni z wymienionych smieszny jest, kiedys ptzypadkiem n'a niego trafillam. Soorki Za bledy ale jak wylanczalam laptopa to. Przypomina mam sobie ze nie bylam jeszcze n'a twoim blogu heh i z ipoda pisze

    OdpowiedzUsuń
  2. French in Action znam. Lubię czasem sobie obejrzeć. À le ten drugi wydał mi się bardzo ciekawy no i mój ulubiony gatunek czyli komediowy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czegoś takiego właśnie szukałem, dzięki!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja polecam Real Life French ze strony DailyFrenchPod.com. Z tym, że to jest podkast.

    OdpowiedzUsuń
  5. Extr@ French polecił mi kiedyś Robert z bloga Marketing Français, z przyjemnością obejrzałam wszystkie odcinki i nawet zaczęłam pisać recenzję, ale jakoś się rozmyła i w końcu jej nie opublikowałam. Niemniej jednak mogę go polecić zwłaszcza początkującym, bo jest naprawdę przystępny, bohaterowie mówią powoli, wyraźnie i posługują się prostym językiem. Z tego też powodu oglądałam go raczej dla przyjemności, bo odkryłam go za późno :)
    Gdyby ktoś potrzebował, to poniżej wklejam linka do strony, na której są transkrypcje odcinków i ćwiczenia do nich. Nie robiłam ich, więc zastrzegam że nie wiem, ile są warte :)
    http://www.channel4learning.com/support/programmenotes/languages.html (są tam trzy odnośniki do French Extr@)

    I dzięki za polecenie mojego wpisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że się rozmyśliłaś, bo Twoje recenzje są naprawdę interesujące! Po ich przeczytaniu uczeń wie, czego może się spodziewać i podjąć decyzję, czy taka forma nauki mu odpowiada czy nie. Czekamy więc na kolejne!!! :):)

      Usuń
  6. Hej. Wiecie moze gdzie mozna ogladac francuskie filmy i seriale z polskimi napisami ? w ogole gdzi jest jakis ranking ? jak juz to widze tylko kilka filmow i to starych.. :( dopiero zaczelam a1 i nigdy nie mialam wczesniej stycznosci

    OdpowiedzUsuń