niedziela, 5 stycznia 2014

Galette des Rois 2014

6 stycznia dopiero jutro, ale że jestem bombardowana ze wszystkich stron  rumianymi, okrągłymi słodkościami z ciasta francuskiego, postanowiłam  popełnić niewielki falstart i zjeść pierwszą w tym roku Galette des Rois dziś po południu, w godzinach le goûter. Wielkie odliczanie rozpoczęte! :) 
Źródło : Internet

2. Jak zostałam królową (archiwum bloga)
3. Historia Galette po francusku (książka Carrousel le monde francophone)
4. Historia Galette po polsku (blog Belgia od kuchni)
5. Jak serwować Galette (blog Comme une Francaise)
6. Krótki filmik po francusku o tym jak przygotować Galette w domu + kilka pytań na rozumienie ze słuchu (blog Notre blog de francais)
7. Epiphanie (święto religijne)
  
 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czujesz niedosyt?
Zajrzyj na Facebook, Youtube lub Quizlet :) 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

6 komentarzy:

  1. My kupiliśmy, ale poczekam do jutra :) Rok temu zostałam królową :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie uwierzycie, ale mnie od kilku lat omija galette, zawsze jestem wtedy w Polsce...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, jak w Belgii, ale we Francji galette jest dostępna aż do końca stycznia !! Trzeba jakoś naprawić do karygodne niedopatrzenie z Twojej strony ;)

      Usuń
    2. Będę polować, ale to już nie to samo ;)

      Usuń