środa, 25 marca 2015

Być jak Dan Rock...

Poznajcie Dana - przesympatycznego Amerykanina z Atlanty mieszkającego we Francji. Dan świetnie mówi po francusku i to prawie bez akcentu. Poznałam go dzięki Géraldine z bloga Comme une Francaise, która przeprowadziła z nim bardzo ciekawą rozmowę na temat różnic między randkami w USA i we Francji.


Jeśli chcecie dowiedzieć się, gdzie Francuzi chodzą na randki, czy lubią się całować i czy idą ze sobą do łóżka na pierwszym spotkaniu, koniecznie obejrzyjcie TO wideo (nagranie w języku angielskim).

Dan jest autorem bloga unamericainenfrance.com. Blog prowadzony jest po francusku i składa się głównie z krótkich nagrań wideo, w których Dan :

- dzieli się swoimi obserwacjami na temat różnic kulturowych między Stanami Zjednoczonymi a Francją => zakładka USA vs FR

- wciela się w fikcyjną postać Jima i z przymrużeniem oka komentuje (z mocnym amerykańskim akcentem) francuską rzeczywistość => zakładka Jim vous parle 

- odpowiada na pytania czytelników na temat kultury amerykańskiej => zakładka Question pour un Ricain oraz opisuje różne amerykańskie zjawiska

Uwaga : un Ricain jest potocznym odpowiednikiem un Américain, więcej na ten temat TUTAJ

Dan tryska energią i poczuciem humoru. Koniecznie odwiedźcie jego bloga. Na pewno dowiecie się wielu interesujących rzeczy na temat francuskiej mentalności. Dan jest również świetnym przykładem na to, że można bardzo dobrze opanować język francuski. Oczywiście popełnia błędy, ale kto ich nie robi ;)

Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego jak mieszkańcy Nowego Kontynentu postrzegają Francuzów, przeczytajcie książkę Lekcje Madame Chic. Moja recenzja TUTAJ.

Więcej inspiracji znajdziecie w zakładce Ciekawe linki oraz na moim kanale YouTube.

14 komentarzy:

  1. Rzeczywiście filmiki z dużą dawką poczucia humoru i energii. Można się pośmiać, a odrobina optymizmu na początek dnia nie zaszkodzi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, widziałam ten filmik o różnicach w randkowaniu! Bardzo śmieszny, przede wszystkim miny Francuzki, która troszkę się "bulwersuje" w miarę gdy Dan jej opowiada o randkach w Stanach Zjednoczonych ;)
    Od dzisiaj będę zaglądać regularnie na bloga Francuski przez skype, ponieważ wracam do strefy blogowej i planuję się w niej na dłużej zadomowić :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Ci zatem, żebyś zadomowiła się na bardzo bardzo długo :)

      Usuń
  3. Bardzo lubię filmiki Comme une Francaise, a teraz zacznę także zaglądać na bloga Dan'a, jego filmiki zapowiadają się ciekawie :) Dzięki za polecenie jego bloga! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm weszłam w linka, którego podałaś do innych zasobów "Ciekawe linki" i tak oto znalazłam linka na Youtuba Patricii Geneste, bardzo mi się podoba, bo mówi wolno i wyraźnie. Wcześniej jej nie znałam. Obejrzałam już jej 3 filmiki :)) Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie, już przesłuchałam chyba połowę jej wszystkich nagrań. Muszę przygotować wpis na mojego bloga o jej stronie. Bardzo, bardzo mi się podoba!!

      Usuń
    2. Też o tym myślałam :) Ale chętnie puszczę w świat Twoją recenzję :)

      Usuń
  5. Strasznie mnie cieszy francuski z amerykańskim akcentem, tak samo zresztą jak wszystkie nietypowe akcenty :) Czasem próbuję naśladować, ale chyba kiepsko z moją wymową w angielskim, bo na razie mi nie wychodzi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A próbowałaś z kanadyjskim akcentem? To jest dopiero hardkor ;)
      Więcej TUTAJ

      Usuń
    2. Nawet nie próbuję, bo na razie nie jestem w stanie wychwycić w tym żadnej reguły ;))) Ale za to coraz lepiej wyczuwam o co chodzi z południowym akcentem i lubię się wygłupiać, naśladując go ;) Byle mi tylko nie weszło w nawyk :P

      Usuń
  6. A jak to jest z tym sławnym francuskim akcentem? Bo słucham sobie audiobooków i tam tego nie słychać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakich dokładnie słuchasz audiobooków? Rozwiń bardziej swoją myśl :)

      Usuń
    2. Mały książę :)

      Usuń