wtorek, 3 listopada 2015

La Toussaint - smutne słownictwo

Na lekcjach z moimi uczniami staram się poruszać jak najwięcej "życiowych" tematów, dlatego kiedy zbliża się la Toussaint, czyli Dzień Wszystkich Świętych sięgam po materiały, które specjalnie dla nich przygotowałam kilka lat temu. Omawiamy słownictwo związane ze śmiercią, pogrzebem i żałobą. Postanowiłam uzupełnić je o 2 bonusy i opublikować jeszcze raz!
   

Jak widać na zdjęciu powyżej, zebrałam dla Was dwie strony słownictwa, które pogrupowałam według 4 kategorii : vie et mort, enterrement, deuil i formules de politesse. Plik do ściągnięcia TUTAJ.

A oto dwa bonusy, o których wspomniałam wyżej.

BONUS 1 - QUIZLET

 
Wszystkie słówka znajdziecie w aplikacji QUIZLET, dzięki której uczycie się, bawiąc. Lista słówek dostępna pod TYM linkiem. Aby mieć do niej dostęp, musicie należeć do mojej klasy "Blog o Francji". Jeśli nie wiecie, jak to zrobić, kliknijcie TUTAJ. Lista dostępna również w formacie PDF do ściągnięcia TUTAJ

BONUS 2 - TŁUMACZONKO

A jak już nauczycie się wszystkich słówek, zapraszam do zrobienia małego tłumaczenia, które pozwoli sprawdzić Waszą wiedzę :) Osoby, które napiszą do mnie maila, otrzymają ode mnie plik z poprawnymi odpowiedziami. Zdania do tłumaczenia można ściągnąć TUTAJ. O tym, dlaczego warto tłumaczyć, pisałam wcześniej TUTAJ
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 TEMATY POKREWNE
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czujesz niedosyt?
Zajrzyj na Facebook, Youtube lub Quizlet :) 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

4 komentarze:

  1. W wolnej chwili na pewno się za to zabiorę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Niby nic skomplikowanego, ale kilka małych pułapek się tam kryje ;)

      Usuń