wtorek, 22 grudnia 2015

Versailles (nowy serial)

Gratka dla wszystkich fanów produkcji utrzymanych w konwencji Gry o tron. Francja doczekała się swojego serialu kostiumowego opartego na zbrodniach, spiskach, intrygach i seksie ;) Ja się wciągnęłam. Może wciągniesz się i Ty?

Nigdy nie zbliżaj się zbyt blisko słońca

Versailles (Wersal) to serial historyczny zrealizowany w koprodukcji francusko-kanadyjskiej. Przedstawia losy Ludwika XIV (Louis XIV), przyszłego Króla Słońce (le Rois Soleil), który postanawia zamienić stary pałac myśliwski swojego ojca w okazały zamek, jednocześnie tocząc polityczne rozgrywki i podbijając serca kolejnych dam. 


Francja, przepych, piękne kostiumy, nagie kobiety, krew - czego chcieć więcej ;) Nie wiem, w jakim stopniu serial oddaje historyczną prawdę, ale na pewno dzięki niemu można  podpatrzeć realia ówczesnej epoki : stroje, jedzenie, savoir-vivre, praktyki lekarskie, etc. Ja się wciągnęłam :)

W oryginale serial jest niestety anglojęzyczny (i w tej wersji dostępny jest na pewnej polskiej bardzo popularnej stronie ze streamingiem - szukajcie a znajdziecie ;) Ja mam to szczęście, że francuski Canal+ emituje go w wersji z dubbingiem. 

Przy okazji zapraszam Was na bloga De l'autre côté. Agnieszka miała okazję gościć na planie serialu. Więcej TUTAJ.

 zwiastun


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czujesz niedosyt?
Zajrzyj na Facebook, Youtube lub Quizlet :) 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

6 komentarzy:

  1. Powiedzmy, że serial czasami jest na bakier z historią (np. historia królowej w 2 pierwszych odcinkach), ale z drugiej strony niewiele wiadomo i w ogóle mało kto interesuje się tym przedwersalowskim okresem w życiu Ludwika. ;) Wiadomo... Jak to seriale...
    Polecam Ci również serial "Camelot" (nie mylić z francuskim "Kaamelott"), jeśli jeszcze go nie znasz. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że doprecyzowałaś, bo od razu pomyślałam o tym drugim Kamelocie ;)

      Usuń
  2. a czy można gdzieś go znaleźć online? Brzmi ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałam w poście, znalazłam stronę z serialem w wersji angielskiej. Napisz do mnie maila :D

      Usuń
  3. w canal+ 0 21 w czwartki po pooolsku

    OdpowiedzUsuń