czwartek, 26 maja 2011

Fête des voisins

Od 11 lat, w miesiącu maju w całej Francji, w mniejszych i większych blokach, kamienicach, rezydencjach, dzielnicach organizowane jest "Fête des voisins", czyli Święto Sąsiadów. Świetny pomysł na przestanie być anonimowym nazwiskiem na skrzynce pocztowej. Wystarczy wybrać miejsce (hol na parterze, chodnik przed wejściem do bloku, ulica), przynieść coś do picia i jedzenia, a możliwość poznania ciekawych ludzi gwarantowana. Aby ułatwić całe to przedsięwzięcie, różnego typu organizacje czy merostwo dostarczają darmowe plakaty, balony czy t-shirty, oraz umożliwiają wypożyczenie stołów i krzeseł.
Niestety, pomimo że mieszkam w tym samym mieszkaniu już od ponad 3 lat, nie było mi dane uczestniczyć w tego typu imprezie, ponieważ nigdy takowa nie była tutaj organizowana. A szkoda, ponieważ moich sąsiadów znam tylko z widzenia i rozmawiałam z nim zaledwie kilka razy (najczęściej, żeby otrzymać ochrzan, że mój rowerem znowu zabrudził wykładzinę na korytarzu - swoją drogą wykładzina na klatce schodowej też mi pomysł! ;))  
Jeśli macie ochotę przyjrzeć się z bliska tej imprezie, zapraszam do obejrzenia filmiku dostępnego tutaj

Aktualizacja 2013: w między czasie przeprowadziłam się do innej dzielnicy i niestety tutaj też nie obchodzi się tego święta :/ 

Aktualizacja 2015 :  sytuacja w dalszym ciągu bez zmian... nikt nie kwapi się, by coś zorganizować... naszczęście odkąd mam psa, znam co raz więcej osób w bloku i muszę przyznać, ze mam bardzo fajnych sąsiadów (pani, która nie lubi zwierząt, nie liczę ;)) 

un voisin / une voisine => sąsiad / sąsiadka
un quartier => dzielnica
un immeuble => niski blok

3 komentarze:

  1. Hej. :) Czy wiesz moze jakies swieto we Francji jest obchodze jutro, 29 maja?

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja sie zalapalam kilka dni po przylocie do Fr( na stale) na to swieto. Niestety wtedy niewiele rozumialam ale pewnie I w nastepnych latach bedzie okazja

    OdpowiedzUsuń