środa, 17 grudnia 2014

Joyeux Noel - recenzja filmu

Zapraszam Was na podróż w czasie. Wybiegnijmy kilka dni w przyszłość...
Pierwszy dzień świąt. Umieracie na kanapie z przejedzenia. Ostatnią resztką sił skaczecie po kanałach i jak co roku stajecie przed dylematem : Kevin sam w domu czy Love actually... Na szczęście macie mnie!



Chciałabym polecić Wam film, który idealnie wpasowuje się w konwencję nadchodzących świąt. Joyeux Noel to film oparty na prawdziwych wydarzeniach, które miały miejsce podczas I Wojny Światowej. W noc wigilijną 1914 roku, dochodzi do niespodziewanego zawieszenia broni... Na krótką chwilę, niemieccy, francuscy i angielscy żołnierze zapominają o wojnie i wychodzą z okopów, by wspólnie spędzić ten wyjątkowy czas. Niestety okrutna rzeczywistość szybko ich dogania...

Jest to bardzo dobry film z gatunku dramatu wojennego ze świetną międzynarodową obsadą (Diane Kruger, Guillaume Canet, Dany Boon, Daniel Brühl), który wzrusza i pozwala uwierzyć, że w święta cuda się zdarzają :) Jestem pewna, ze nie będziecie żałowali! 

Zwiastun poniżej.


Zapraszam również do obejrzenia krótkiego wideo (niecałe 2 minuty) ze strony 1jour1actu, poświęcone temu wyjątkowemu wydarzeniu historycznemu, które znane jest we Francji pod nazwą la trêve de Noël -> KLIK.  


 
Lista wszystkich artykułów z cyklu J-10 avant Noël dostępna TUTAJ

7 komentarzy:

  1. O, w samą porę o nim napisałaś :) w niedzielę o 21.15 będzie na kanale FILMBOX ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hey Justyś. Bardzo ciekawie się zapowiada. Ja własnie ogladnęłam ten film z Clavierem "Za jakie grzechy dobry Boże"- genialny. Spłakałam się jak nie wiem. Przefilm. Tak najbardziej to jestem zakochana w filmach z Delonem. Znasz jakąś stronę gdzie mogę oglądnąc filmy z nim i żeby napisy były po fr? Przydałoby mi się. Czasem natv5 monde oglądam seriale z fr napisami i to pomaga trochę bo ze słuchu to raczej ciezko narazie. Z góry dziękuje. pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. będę wypatrywać, ja nie w tv to w mediatece ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. To musi być dobry film, tylko gdzie go obejrzeć?

    OdpowiedzUsuń