środa, 15 lipca 2015

Quizlet (nauka słówek) - instrukcja obsługi


Dziś zapraszam Was do świata słów wraz z programem Quizlet. Już jakiś czas temu obiecałam, że powtórki w ramach cyklu słówka z bloga będą odbywać się w mniej tradycyjny sposób. Najwyższy czas dotrzymać obietnicy :) Zanim przejdziemy do części praktycznej, pokażę Wam jak działa program Quizlet. Jest on dość łatwy w obsłudze. Mimo że jest po angielsku, poruszanie się po nim jest bardzo intuicyjne, więc nie martwcie się na zapas. Program proponuje kilka różnych form powtórek, więc na pewno nie będziecie się z nim nudzić. Słowo harcerza ! Możecie używać go na komputerze, telefonie lub tablecie. 

 
 
Krok 1
Załóż konto na stronie www.quizlet.com 
Kliknij na ikonę Sign Up, podaj datę urodzenia (birthday - miesiąc/dzień/rok), nazwę użytkownika (username), e-mail i hasło (password) i potwierdź rejestrację, klikając na link, który zostanie przesłany na podany przez Ciebie e-mail.



 Krok 2
- kliknij Join a class (dołącz do klasy) w lewej kolumnie (1)
- w okno wyszukiwarki wpisz Blog o Francji (2)
- przyciśnij zielony przycisk (3) i poczekaj na mailowe potwierdzenie przyjęcia do klasy (w zależności od tego, czy jestem pod komputerem, czy nie, może potrwać to od kilku minut do kilku godzin (szczególnie jeśli logujecie się późnym wieczorem)).


Krok 3
W lewej kolumnie pojawi się nazwa klasy Blog o Francji a w raz z nią dostępne foldery ze słówkami. Na zdjęciu poniżej widzimy dwa : Słówka - luty 2015 i Wyrażenia z coup.

Krok 4
Kliknij na wybrany folder lub plik i zacznij powtórkę :) Do dyspozycji masz 6 różnych opcji.


Opcja 1 - Flashcards, czyli fiszki
Zasada jest taka sama, jak przy tradycyjnych fiszkach. Możesz wybrać kierunek powtórki : z francuskiego na polski, z polskiego na francuski albo wersję dwujęzyczną jak na zdjęciu poniżej. Duży plus : program czyta w obu językach, więc jednocześnie ćwiczysz wymowę


Opcja 2 - Learn, czyli nauka
Nauka polega na wpisywaniu francuskich odpowiedników. Jeśli chcesz zmienić kierunek nauki i wpisywać polskie odpowiedniki, zaznacz opcję  See French first w lewej kolumnie (patrz czerwony krzyżyk). Ćwiczysz zapamiętywanie nowych słów oraz ortografię!


Opcja 3 - Speller, czyli literowanie 
Nauka polega na zapisywaniu dyktowanych słów i wyrażeń. Możesz zmienić kierunek nauki. Duży plus : możesz wybrać prędkość dyktowania; do dyspozycji wersja szybka (fast) i wersja wolna (slow). Oprócz ortografii, ćwiczysz również rozumienie ze słuchu! 


Opcja 4 - Test
Program sprawdza Twoją wiedzę (pytania wielokrotnego wyboru, prawda czy fałsz, tłumaczenie słów, etc.) Naprawdę bardzo fajna forma powtórki.

Opcja 5 - Scatter, czyli rozsypywanka
Musisz połączyć rozsypane słowa w pary na czas :)


Opcja 6 - Race, czyli wyścig
Prawdziwa jazda bez trzymanki :) Należy zapisać tłumaczenie przepływającego po ekranie słowa. Słowa płyną bardzo szybko, więc musisz się bardzo śpieszyć. Jeśli nie zmieścisz się w czasie, program poda Ci poprawną odpowiedź, którą musisz przepisać. 

--------------------------------------------------

Podsumowując, możesz korzystać z moich materiałów albo tworzyć własne (opcja Create a Study Set - patrz rysunek poniżej), lub przeszukać bazę danych programu za pomocą wyszukiwarki. Pliki można ze sobą dowolnie łączyć i tworzyć w ten sposób różne bazy słów do powtórek. Program również notuje postępy w nauce.


Można również drukować fiszki lub je zapisywać w formacie PDF na komputerze. Super opcja dla osób, które wolą uczyć się z kartką papieru w ręce.

1. Wybierasz plik ze słówkami, który Cię interesuje. Następnie klikasz ikonkę drukarki po prawej stronie (Print). 








2. Wybierasz formę, w jakiej wyświetli Ci się lista słów. Może to być zwykła lista, tabela lub typowy format fiszek.


3. Klikasz Open PDF i albo drukujesz albo zapisujesz na komputerze.


BONNE
REVISION!


-------------------------------------------------

I co Wy na to, drodzy Czytelnicy? Czy chcecie, żebym uzupełniała bazę o kolejne porcje słówek? Czy ktoś będzie korzystał z tego programu i moich materiałów? Bardzo liczę na informację zwrotną :) 



------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czujesz niedosyt?
Zajrzyj na Facebook, Youtube lub Quizlet :) 
------------------------------------------------------------------------------------------------------

46 komentarzy:

  1. "być dobrym w łóżku" oj Justynko Justynko :) co tam się u Ciebie na tych lekcjach musi dziać ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samo życiowe i przydatne słownictwo :) Język potoczny górą !

      Usuń
    2. "przeleciec kogos" co Ty w jakimś klubie go-go tłumaczenia robisz ?;)

      Usuń
    3. :)

      wdrożyłam się dzisiaj na spokojnie w zastosowania tego programu i jestem pod wrazeniem jego funkcji

      szkoda, ze bez logowania nie ma szans na zobaczenie Twojego zestawu zwrotów?

      Usuń
    4. niestety trzeba się zalogować do programu, ale to trwa dosłownie 1 minutę; warto przetestować funkcje w praktyce; w razie czego zawsze możesz usunąć konto - wystarczy jeden klik :)

      Usuń
    5. jakas kwota mi wyskoczyla mi logowaniu !? czy jako osoba, ktora nie zaznaczyla opcji nauczyciel portal pobiera oplaty, czy jest calkowicie za darmo?

      dołaczylam przed chwilą do Twojej grupy :)

      Usuń
    6. Witam na pokładzie!
      Jeśli chce się mieć więcej opcji z pozycji nauczyciela, to faktycznie są one płatne.
      Zwykłe logowanie jest za darmo, więc nie wiem, co Ci tam wyskoczyło :)

      Usuń
  2. Z Quizlet korzystam od dawna :) bardzo polecam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super jeśli będzie uzupełniała bazę słówek, na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. super,chętnie skorzystam ,fajnie też,że właśnie takie słówka-zdania potoczne będą ;) zapisuję się

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słówka zebrane w tym programie odzwierciedlają tematykę bloga, więc będzie wiele potocznego słownictwa :)

      Usuń
  5. Zapoznałem się na spokojnie z programem. Muszę przyznać, że program jest bardzo ciekawy.
    Na pewno będę z niego korzystał :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super ! Oby motywacja do nauki francuskiego nigdy Cię nie opuściła :)

      Usuń
    2. Przejrzałem i przetestowałem program. Bardzo mi się podoba.
      Bardzo fajna pomoc do nauki.

      Co to motywacji, to raczej nie zanosi się na to, żeby mnie opuściła.
      Ostatnio dostałem spory zastrzyk motywacji do dalszej nauki.
      Egzamin Delf A1, zdany ;)
      W przyszłym roku chce podejść do Delf A2.


      Usuń
    3. Super. Bardzo się cieszę :)
      Gratuluję zdanego egzaminu!
      Teraz będzie już tylko coraz lepiej :)

      Usuń
  6. Justyna, przejrzałam sobie program i jestem bardzo na tak! Przez weekend rozłożę go na czynniki pierwsze :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow! super program! Czekam na więcej zestawów ze słownictwem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podoba. Na pewno pojawi się więcej słownictwa :)

      Usuń
  8. Pewnie, że będę korzystać! Troszkę jak Duolingo, ale przynajmniej Twoje wyrażenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrałam się już do programu i całkiem mi się podoba :) Bo chociaż w miarę regularnie odwiedzam Bloga, to pobieżnie przeczytane słówka i zwroty lubią prędzej czy później ulecieć z mojej głowy... Od niedawna testuję jeszcze Duolinguo i Anki i muszę przyznać, że taka forma nauki jest dla mnie bardzo efektywna. Czekam na kolejne porcje! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że w Twoim przypadku metoda się sprawdza :) Ja też staram się w ten sposób powtarzać głównie angielski. Kolejne listy słówek w przygotowaniu :)

      Usuń
  10. Witam,

    zapisałam się do w/w klasy na Quizlet, ale o ile rozumiem to Pani potwierdza mój zapis do swojej klasy ? (nie jestem za bardzo angielskojęzyczna)

    Jestem Pani wierną fanką i śledzę bloga, a teraz chciałabym potrenować słownictwo.

    Pozdrawiam serdecznie :)
    Ola z Gdańska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Olu !
      Cieszę się, że się ujawniłaś :)
      Twoje przyjęcie do klasy już zostało potwierdzone. Owocnej nauki słówek!
      Pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  11. Dziękuje bardzo p. Justyno :) ale ja jestem jakaś beznadziejna :(
    Po zalogowaniu mam "0" sets mimo, że wybrałam z lewej strony Blog o Francji.
    Klikałam gdzie się da, ale i tak nic nie pomogło :(
    Szkoda, ze nie ma obsługi po francusku.

    Pomocy ! :)
    Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, a czy na pewno Twoje konto zostało potwierdzone? Wyślij mi proszę Twój nick przez formularz kontaktowy po lewej stronie.
      Czy na Twoim koncie Quizlet w lewej kolumnie istnieje klasa "Blog o Francji"?

      Usuń
    2. Już wszystko działa ! :)
      Dziękuję za możliwość nauki i dzielenie się swoją wiedzą !!! :) :)
      Zresztą widzę, że uczniów w Pani klasie na Quizlet coraz więcej :)

      Ola

      Usuń
    3. Cała przyjemność po mojej stronie :)

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. To teraz czeka Cię najfajniejsza część - testowanie wszystkich opcji :)

      Usuń
  13. Quizlet jest fantastyczny! Właśnie go rozgryzam, a tymczasem zapisałam się do Twojej klasy oczywiście :)

    OdpowiedzUsuń
  14. A czy ktoś z was wykupił wersję premium? Czy się opłaca?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wiem, to wersja premium jest głównie dla nauczycieli, którzy pracują z wieloma klasami i potrzebują większej interaktywności ze swoimi uczniami. My, zwykli śmiertelnicy, możemy spokojnie zadowolić się wersją podstawową :) Udanej powtórki słówek!

      Usuń
  15. nie udało mi się zapisać bo cały czas chce kasy zarówno jak wpisuję że nie jestem nauczycielem jak i w drugiej wersji.Nie wie już jak mam to zrobić.Proszę pomóż.Ela

    OdpowiedzUsuń
  16. Chyba się udało.Teraz tylko poczekam na zatwierdzenie.

    OdpowiedzUsuń
  17. I ja też już wysłałam prośbę o akceptację! :)))) Cierpliwie poczekam i jeszcze ostatni raz rzucę okiem na tradycyjne fiszki... bo czuję, że już powrotu nie będzie! Bardzo fajny się ten quizlet wydaje! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Należysz już do naszej klasy! Możesz zaczynać przygodę z Quizletem :)

      Usuń
  18. I ja mówię dzień dobry po raz kolejny. Moje nie pierwsze już podejśie do nauki francuskiego. Tym razem musi się udać.

    OdpowiedzUsuń
  19. Dobry wieczór, jestem nową czytelniczką tego bloga i chciałabym dołączyć do klasy :) Zapisałam się jako Mekira, czy mogę liczyć na potwierdzenie? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam w moich skromnych progach! Mam nadzieję, że zostaniesz na dłużej :)
      Niestety nie widzę nikogo o takim nicku. Skontaktuj się ze mną przez maila, dobrze?
      Mail w zakładce "kontakt".

      Usuń
  20. Naprawdę fajny program! Właśnie go ogarniam :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Polecam program http://Aztekium.pl/1000
    Fajny do nauki różnych języków
    W ogóle na
    http://Aztekium.pl
    Jest więcej różnych programów

    OdpowiedzUsuń